Hoi, ik ben
Benjamin Hehenkamp en ik help e-commerce brands voorspelbaar en consistent te groeien.
Met GrowthOps verbind ik je omzet- en winstdoelstelling direct met de marketingkalender. De uitkomst? Een operationeel plan waar je dagelijks op kunt sturen.
Met GrowthOps bouw ik zo een brug tussen marketing en finance, zodat omzet, winst en cashflow voorspelbaar worden. De uitvoering in marketingcampagnes pakken we stap voor stap samen op.
Benieuwd hoe ik je kan helpen?
Je kunt minder sturen op wie je bereikt. Dan moet je beter sturen op wat het oplevert.
ROAS lijkt betrouwbaar, maar wordt steeds minder bruikbaar nu Google en Meta minder controle geven. In deze blog lees je waarom MER en aMER de échte KPI’s zijn voor winstgevende groei in e-commerce.
Het rookgordijn dat ROAS heet.
ROAS lijkt dé KPI voor performance marketing, maar is vaak een rookgordijn. In deze blog lees je waarom ROAS je kan misleiden en welke data je nodig hebt voor winstgevende groei.
3 metrics om op te sturen als je e-commerce écht schaalbaar en winstgevend wilt maken
In e-commerce draait het niet alleen om groei, maar om winstgevende schaal. In deze blog deel ik de drie metrics waarop je écht moet sturen om je marketingbudget efficiënt in te zetten: MER, CLV en contributiemarge.
Meer dan ROAS: Zo stuur je op marge in plaats van alleen omzet
ROAS is dé standaardmetric in bijna elk advertentieplatform, maar de interpretatie ervan kan misleidend zijn. In deze blog leg ik uit waarom ROAS niet altijd een zuivere weergave van je marketingprestaties is en hoe je met metrics als ncROAS en MOAS—mijn methode voor margesturing—betere beslissingen kunt nemen.
Laten we samenwerken.
Bevalt het je wat je leest op mijn website?